a happy visit at the dentist



Anledningen bakom bristen på blogginlägg i veckan har varit det tråkiga vädret. För jag tycker inte om att blogga utan bilder och jag tycker inte om att fota när det är tråkigt väder. Glad har jag varit för det mesta i alla fall. Och i fredags var jag extra glad, inte bara för att det var blå himmel igen, utan mest tack vare en ortodontiassistent som jag träffade när jag var på Odontologen för att få min tandställning lagad (tack och lov behövde hon bara lägga på lite mer lim, så det var ingen allvarlig grej).

Hon gav mig komplimanger för min Bamse-tygkasse och mitt blåa hår och sa "vad härligt att det finns personer som du, så att man kan få bli glad trots att det har kommit mer slask!". Var inte det en fin sak att säga? Jag var glad hela dagen på grund av det.

***

The reason for my lack of posting this week has been the ugly weather. Because I don't like blogging without photos and I don't like photographing in wet, gray weather. I've been mostly happy anyways, and on Friday I was extra happy. Not just because of the blue sky, but mostly because of a really sweet and nice dentist I met when I went to Odontologen to have my braces mended (thankfully she only needed to put some more glue in so it wasn't a big deal).

She complimented my Bamse tote and my blue hair and said "it's so great that there are people like you, so that one can be happy even now with all the extra sleet!". Wasn't that a lovely thing to say? It made me happy the whole day.

Goo Goo Dolls | Dizzy

No comments :

Post a Comment