tuesday walk 15/3



De senaste två tisdagspromenaderna försvann, för först skulle jag inte åt det här hållet och veckan efter hade eleverna studiedag och ledigt. Men igår tog jag promenaden precis som jag tänkt. Det var en fin dag, visst var det?

Idag sitter jag på musikhögskolan och skriver musik. Jag hade glömt hur speciellt det är att sitta i datasalen här och spela och spela in och lyssna och ändra och greja. Jag gjorde det rätt ofta innan jag tog uppehåll, och nu är jag här igen. Med den stora skillnaden att jag nu har musiker att skriva för, musiker som vill ha min musik, tycker om den och tjatar på mig att den ska bli färdig. Det är en lyx som jag inte glömmer att vara tacksam för.

***

I missed two Tuesday walks, but yesterday's walk was a pretty one, don't you think? Today I'm in a computer lab att he academy of music, writing music for two of my favorite musicians. I'm so happy to have people who want to play my music, who ask for it and keep encouraging/ nagging me to finish already. It's a luxury I'm not forgetting to be thankful for.

No comments :

Post a Comment