förkylt i arvika



Jag börjar tro att jag kan kontrollera mina förkylningar på ren vilja. Jag har känt i ett par veckor att det är snart är dags, och i torsdags när nästäppan och halssvidet började hota sa jag "nej, näpp, det här går inte, jag har rephelg snart och konsert på söndag, jag hinner faktiskt inte bli förkyld - måndag. Måndag får jag slappna av. Inte just nu". Tror ni inte att jag under måndag förmiddag känner förkylningen lägga sig som ett täcke över mig? Lagom till den föreläsningsfria veckan mellan två delkurser; lagom tills jag åker till Arvika och senare i veckan vidare till Ljungskile och Trollhättan, kort sagt: vara med Viktor hela veckan.

Nå. Det går ingen nöd på mig. Jag ligger i Viktors säng och läser medan han är på lektion. Sedan kommer han hemcyklandes från musikhögskolan och ger mig lunch och glass och kyssar. Det är klart att det är tråkigt, en hel vecka ihop, vi skulle göra så mycket roligt. Men just nu räcker det bara han är här.

Musicmusicmusic & Lina Nyberg | Jet Song

No comments :

Post a Comment