opera!



Men alltså, jag har ju glömt berätta om operan! (!) Jag har haft så galet mycket att göra och har blivit så uppsnärjd i allt att jag helt har glömt att berätta det som är allra mest att göra med. Men såhär var det: Det ringde en person från operaprogrammet på skolan och frågade om jag vill vara med i kören i deras uppsättning av Den italienska halmhatten av Nino Rota. Jag sa ja.

Det var den korta versionen. :)

Det är mitt livs första opera och det känns så himla ... på riktigt. Varje gång vi repar står jag där och känner hjälp, jag står på scen igen, inte på en kammarmusikkonsert eller ett jazzgig utan i en föreställning. Och det är så himla roligt, det är så ofantligt roligt.

Och jobbigt, så jobbigt. Jag läser ju 100% på Pedagogen den här terminen plus en massa andra körer och trams jag har lovat bort mig till. (Den här hösten har jag verkligen insett en massa saker om varför jag har så mycket jämt, och det ska bli ändring till våren; men det är ett helt inlägg för sig, så mer om det en annan gång.) Så fram till jul så är det, äh, ganska mycket och allra mest är det just precis nu. Om en dryg vecka borde det lätta upp sig lite, för då ska jag skolka från lite annat jox som jag får ta upp senare, för att kunna repa opera på heltid. Så då blir det nog bättre.

Ugh, jag önskar verkligen att jag kunde fota på repen och blogga, det vore så himla roligt, men dels törs jag inte och dels har jag fullt upp med att repa själv. Och eftersom jag inte kan ha ett inlägg utan bild (hur skulle det se ut) får ni godta den här bilden från utsidan av Artisten. Jag tog den nu ikväll när jag hade slutat skolan för dagen, vid halv tio på kvällen. :)

Föreställningarna är 9, 11, 13, 15, 17, 18 december och man kan boka här.

***

I've forgotten to tell you about the opera! I'm going to sing in an opera choir at school in December. It's the first real opera I've ever been in and it's so much fun and so much work. These are busy times indeed. I took the photo of the entrance at school today when I left, at 9.30 PM.

2 comments :

  1. Så himla roligt! :)
    Du får berätta mer när vi ses nästa gång
    Kramar!

    ReplyDelete
  2. men du har fått mailet väl? kram!

    ReplyDelete