hur man ser ut när man sjunger klassiskt



Det har varit så mycket med operan och allt annat att både kameran och bloggen blivit alldeles bortglömda. Det enda lilla som fastnat i fotoform den senaste veckan är de här bilderna från när jag och Anna repade våra körinsatser till operan för några dagar sedan. (Anna är den andra inkallade till operan som inte går operaprogrammet. Skönt att vara två, som dessutom sjunger olika stämmor, så att man kan kötta in tonerna ihop.) Visst är de fina? Anna ser alltså inte ut såhär normalt när hon sjunger. Hon gör här parodi på klassiska sångare. Ah, vad det är skönt att göra parodi på något som man är själv! Det blir så mycket roligare när man kan driva med sina egna stildrag ...

Till helgen ska jag göra mitt allra bästa för att stressa av (något jag inte lyckats med på flera veckor; istället har jag bara stressat ännu mer över att jag inte har klarat av att ta det lugnt bort). Helgen ska bara innehålla första advent, lindy hop och Viktor.

No comments :

Post a Comment