en solig bröllopsdag



I lördags gifte sig min kusin Anton med sin Linnea (som jag också kände sedan innan, från dansen) och det var en så himla underbar dag. Solen strålade för vad som kändes som första gången på evigheter. Vigseln var jättefin och jag blev alldeles tårögd redan när de kom in till Antons vän Amandas egenkomponerade bröllopsmarch, fast jag ju inte fick gråta förrän jag själv sjungit färdigt de två låtar jag sjöng under vigseln.

Sedan minglade vi med det vackra brudparet och den fina släkten. I pausen mellan vigseln och middagen tog vi en liten promenad längs med vattnet och åt glass och sedan var det middag och kalas till sent. Och allting var verkligen trevligt och lyckat! (Jag fick till och med lov till en alldeles egen liten fotosession i kvällningen. Är grymt nöjd, men de bilderna är inte färdiga än, så dem håller jag lite på.)

***

On Saturday my cousin Anton married his Linnea (who I also knew since earlier, from lindy hop) and it was such a wonderful day. The sun shone for what felt like the first time in ages. The ceremony was so beautiful and I had tears in my eyes already when they walked in to the wedding march that Anton's friend Amanda had written for them, but of course I couldn't cry until I had sung the two songs I sang during the ceremony.

Then we mingled with the beautiful couple and the family. In the break between the ceremony and the dinner we took a walk by the water and had ice cream and then the dinner and party lasted until late. And everything was so nice! (I even got a little photo session of my own later. Am very satisfied with the pictures, but they're not done yet so I'll save the until later.)


Amanda Jenssen | I Choose You

2 comments :

  1. Vilka fina bröllopsbilder! Va lik mannen i solglasögon var Anders vid första anblicken. Trodde nästan att det var han! Ha det gott! Det verkar inte bli nån träff i sommar förrästen, för svårt att få ihop det..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Vad tråkigt att det inte blir något. Men ni är förstås jätteväkomna hem till mig om ni har lust att komma till Göteborg, vi har plats för hela familjen om ni vill. Kram!

      Delete