blandat skrufs från veckan som gick



Söndagskvällskonsert i Åses kollektiv. Trångt, mysigt och fint. Och redigt svårfotat.


Måndag på fina Juicekällan med Kristoffer.


Jacob Karlzon 3 på Liseberg i onsdags. Tycker ju så mycket om detta band men har aldrig sett dem live förut. Mycket värt.


Efteråt gick Åse och jag på utomhusbio på Kronhusgården och såg the Bling Ring. Filmen var helt okej och hela grejen med att sitta på marken på en filt och se på bio medan det mörknar gör jag gärna igen. (Bilden föreställer dock inte utomhusbion utan Åse som just insett att hon tappat sina nycklar. (Hon hittade dem sen.))


Ny dag, nya konserter! Jag har brukat gå på Operans årliga konsert på Götaplatsen sedan jag var liten och i år var inget undantag. Dock var det en extra märklig känsla i år. För visst började vi säga ganska tidigt om Spogardh "du, sen när du sitter i Operans orkester ..." ... men inte ens jag kunde fatta att han skulle bli tillfrågad (!) om att spela där innan han ens tagit sin kandidat. Så nu ska han vicka där resten av hösten och har tagit uppehåll från skolan. HELT SJUKT. (Men så är han ju också ungefär världens bästa slagverkare.) Slagverkarna står ju tyvärr längst back och gick knappt att se, men det var roligt bara att veta att han var där. Jag var så jädra stolt som om det hade varit jag själv.


Efteråt råkade vi på de här extremt fina personerna, som det var jättelängesedan jag såg senast. Och jag ska få träffa dem mer i veckan, hurra!


Dagen efter maratonfikade jag med Karro i tre timmar. Blir lätt så när någon har varit i andra änden av landet hela sommaren.


Och veckan avslutades med en helt underbar konsert med Väsen, ett annat band jag också lyssnat mycket på men aldrig hört live. De är så jävla bra så man fattar inte ens hur man kan spela så svängigt. Det bara ryckte i mina dansben hela tiden. Som det är nu kan jag väl ungefär ta mig runt i något som påminner vagt om en polska eller en schottis, måste dansa mer folkdans!

the Notwist | One With the Freaks

No comments :

Post a Comment