hunddalen - cunojaure del 1


Åh, den här dagen. Fjällvandringen börjar på allvar.


När jag vaknade kände jag mig tyngd och ledsen, så efter förmiddagsfikat bad jag om egentid. Jag satt kvar på stenhällen där vi fikat och skrev i min bok. Vid det laget hade vi redan upptäckt att jag var bekväm med att gå lite fortare än de andra två (!), så jag litade på att jag skulle hinna ikapp. Och sedan - när jag fått ur mig mycket av det som tyngde mig, gick jag, och jag var så stark.


Om man tittar riktigt noga ganska precis i mitten av bilden ovan, så ser man två små långsmala prickar. Det är Johan och Sandra. Bara för lite perspektiv på den här dalen.


Mitt livs första vad! Det var så sjuuuukt kul! Och det var ju knappt ett vad ens en gång, bara precis lagom djupt för att det skulle rinna in i kängorna :) Ändå kändes det verkligen hur vattnet sög tag i fötterna när man klev ned. Nu vill jag vada hur mycket som helst. Kuuul!


Vattnet i en fjällsjö vi gick förbi. Det hade på riktigt den här färgen och var helt löjligt klart. Så jädra vackert bara.


Långa, vackra dagar som den här blir det mycket bilder, så det kommer ett inlägg till snart.

Dagens soundtrack:
Björk | Vespertine
Katy Perry | Teenage Dream

2 comments :