hukejaure - sitasjaure



Den här dagen fotade jag inte så mycket. Dels var det skurar fram och tillbaka, så precis när man hade packat upp kameran fick man packa ner den igen. Dels var jag jätteledsen den här dagen, det var väl där jag var i min process. Och det var tungt att gå där i hällregnet och vara så jävla förbannad och gråta, men det är ju också livet. Detta tänker jag på: Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

När vi kom fram till Sitasjaure kom vi också fram till någon sorts civilisation: en grusväg, elledningar, ett par bilar. Usch. Ja, usch, så var känslan. Det är alltid så att det skär i hjärtat att gå ned från fjället, även om resan inte var slut och vi hade en hel vandringsdag kvar med vacker utsikt så var det ändå tydligt i mitt hjärta att det var den här kvällen vi gick ned från fjället.

Dagens soundtrack:
It's A Musical | For Years And Years

No comments :

Post a Comment