förkylt läge

Naturligtvis blir jag förkyld när jag har semester, som jag alltid blir, och hostan verkar hålla i sig trots att jag börjar jobba igen den här veckan. Olämpligt! Jag vill ju vara pigg och frisk, och framför allt utvilad, när terminen börjar! Nåja, jag har haft fin tröst mitt i min syndomtyckning:


Årets praktgran, är den inte magnifik? Nu barrar den som bara attan och åker snart ut, men den har verkligen prytt sin plats i hörnet.


En alldeles lagom förkylningstjock litteraturhög.


Sparad fudge som jag köpte på Liseberg sista dagen för säsongen, när julbodarna sålde ut vad de hade kvar till mindre än halva priset.


Och en Johan som kom hem och lagade middag åt mig. Vad vill du ha? undrade han. Tomatsåsen! svarade jag. Johans tomatsås är något utöver det vanliga, kan jag säga.


Glass och gott sällskap. Det hjälper fint mot förkylningsdeppighet, det.

No comments :

Post a Comment