nyårssemestern

Jag har varit på semester i Stockholm med Jens i fem dagar, fem mjuka, goda dagar, som var precis vad jag behövde.


Nyårsafton firade vi på the Snowball tillsammans med 1200 andra lindydansare. Det var ganska maxat, ganska glittrigt och alldeles underbart. Halv åtta på morgonen gick vi och lade oss. Precis som det ska vara. :)


(Här är klockan tio i fyra, som synes. Då började det bli lite mer plats på dansgolvet än det varit innan.)


Jag fick inleda 2015 tillsammans med den här personen. Kan ju inte tänka mig något bättre.


Och själv såg jag ut såhär.


Morgonen därefter (ja, alltså någon gång frampå dagen ...) vaknade jag och var knallförkyld. Jens var också krasslig (han hade varit i Stockholm sedan annandagen och redan dansat fyra nätter eller så), så vi tog det lugnt hela nyårsdagen. Som jag behövde det!


Dagen efter vågade vi oss ut på en promenad över Västerbron och en sväng på Kungsholmen. Vi bodde på Reimersholme, i ett uthyrningsrum som hör till Jens familjs bostadsrättsförening. Så himla himla fint där. (Och det blev ju inte mindre fint av känslan av att bekanta mig med den plats där Jens har vuxit upp.)

Och på kvällen gick vi till SSS, Swedish Swing Society, och dansade. Gordon Webster band spelade live och jag var rätt så golvad. Har aldrig hört dem live förut - bara hört folk prata om dem. Men satan i gatan vad bra det var. Och så fullt med folk att det var med nöd och näppe vi kom in. En så himla fin danskväll! Men jag fotade ingenting (det var alldeles för trångt för det).


Fjärde dagen i Stockholm tog vi en promenad in till stan längs med vattnet. Noterade hur mycket vackrare allt är i Stockholm nu än tidigare gånger jag varit där. Tänk vad en liten förälskelse kan göra. (Det kommer mer promenadbilder i ett annat inlägg sen.)


Vi hamnade på ett café i Gamla Stan.


Och sedan hamnade vi på Fotografiska.


Och så blev det dag fem och en skymningspromenad på Djurgården.


Och sedan tog vi tåget till Göteborg efter en superfin semester.
(Jag vågade inte fota familjen något eftersom jag inte känner dem än, men här är deras fina pepparkaksfyr!)

Pachelbel | Canon in D

No comments :

Post a Comment