33



Nämen har hösten klätt sig i sitt allra finaste bara såhär för att det är min födelsedag? Ja, det kan jag tro, för det gör den varje år, i denna den allra mesta och bästa av årstider.


Jag började min måndag med att promenera ned till Korsvägen ...


... för att äta födelsedagsfrukost med tårta, som vanligt.



Först tänkte jag att det inte var någon idé eftersom "alla" väl jobbar dagtid nuförtiden (utom jag), men det stämmer ju inte alls. Lisa och Tove utgjorde mitt finfina sällskap denna morgon.


"Vänta kan du backa lite för det var så fint ljus precis precis där?!"


Lagom till lunch var vi färdiga med frukosten, så då promenerade jag till Haga för att fortsätta fortsätta firandet på veganskt vis på En Deli ...


... med detta snyggo till sällskap.


Sedan gick jag inåt stan igen. Får lite hjärtsnörp av Vasastan på hösten, kan fortfarande sakna att bo där så enormt mycket, men jag tänker att det är gott, att jag fick vara så lycklig där att jag saknar det nu såhär i efterhand.


Sedan gick jag till Berzelii, för ingen födelsedag utan finchoklad!


Jag tillbringade eftermiddagen hemma på altanen under en filt. Höstluften! Höstluften.

Frampå kvällen blev det dags att gå till jobbet, men då fotade jag ju inte utan var upptagen med att lära ut sång och leda kör.


Och när jag hade slutat jobba gick jag till dansen och blev kramad och firad och fick två (!) födelsedagsjam! Ett på balboagolvet och ett på lindygolvet. Här dansar jag balboa med Elin, fotat av Sebastian Franzén.



Överlag: Det fina livet, bara.

the Sugarcubes | Birthday

No comments :

Post a Comment