december i göteborg del II




Mer decemberfoton! Liam och jag var på balboaledarworkshop med Kate Hedin hemma i Göteborg. Så himla bra och intressant, och för min del en stor dos bekräftelse dessutom: Det kändes som att det var mycket vi gick igenom som redan ingår i min lärarfilosofi, och det var såklart härligt att få bekräftat att jag är på rätt spår.




Sedan tog jag med Liam på konsert med älsklingarna i Härlanda kammarkör. Fortfarande samma känsla som när jag slutade där för sex år sedan: Vad ljuvligt det är att få sitta och njuta av den fantastiska musik de skapar, utan att behöva stressa med långa rep inför konserten ett enda dugg. :)


Samma kväll gick vi på julfest med WCJ, men då fotade jag så mycket (inhyrd och allt) att det får bli ett eget inlägg imorgon!


Dagen efter lämnade jag Liam hemma i sängen (den oerhörda lyxen i att tiden inte inte är lika hysteriskt värdefull längre nu när vi bor ihop - den plötsliga glädjen i att kunna ta några timmar iväg med vänner och sedan komma hem till min älskling) och gick till bastuklubben med mina bästa personer. Karin var såhär glad att se oss!




Och sedan var det högvis med fika och prat och feminism och sånt. Ni vet.


På kvällen åkte Liam hem och jag gick på traditionsenligt adventsfika i Utby.




Johanna saknades, men annars var det ungefär som vanligt: varmt och trångt och högvis med gott fika.



Dagarna efter hade mina körer konsert! Hjärtat svällde av stolthet, precis som vid varje terminsslut. Kolla bara vad snygga de är till exempel! Och vad långt de har kommit denna termin, och vilka musikaliska sångare de är. Jag är så glad åt mitt jobb. (Tyvärr blev bilderna inte så bra och alla syns inte ordentligt. Det finns liksom aldrig tillräckligt med tid för mig att fixa med det på konsertdagen.)


Och jag fick den här vackra buketten i present, och presentkort och choklad och jag vet inte allt. Så fint!


Jul-Göteborg.

Andy Williams | Sleigh Ride

No comments :

Post a Comment