markus & marika | bröllop i trollhättan



För två veckor sedan hade jag äran att fota Markus och Marika när de gifte sig i Trollhättans kyrka. Markus och jag är vänner från folkis; såklart extra roligt att jobba när det är en gammal bekant som hör av sig! När jag kom dit på förmiddagen och promenerade runt i kyrkan för att hitta bra vinklar och ljus övade organisten the Cures Just Like Heaven på orgel - och det lät helt fantastiskt (inte alltid man har sådan tur med orgelarr av popmusik ju, men det här var helt galant)! Såklart de ska ha Just Like Heaven, tänkte jag, och visste redan då att det skulle bli en fin dag.



















Porträtten fotade vi på mitt förslag i Gamle Daln, där det var lika vackert som jag mindes det. Under hela veckan såg det ut som att det kanske skulle bli regn, men när bröllopsdagen kom var vädret i mina ögon helt perfekt - mulet, mjukt ljus, precis så som jag vill ha det.

Tack Markus och Marika, för att jag fick vara med och dokumentera er bröllopsdag!

the Cure | Just Like Heaven

No comments :

Post a Comment