det är en regnig sommar vi har



Liam och jag åkte till landet en vecka. Jag hade hoppats på härliga härliga bad och värme och utflykter, men tji fick jag, det regnade så gott som hela veckan. Vi satt inne och eldade i kaminen och spelade dataspel istället. I och för sig också semester.


Man ser inte riktigt hur mycket det regnar, men det var mycket.


När det var uppehåll eller duggade lite åt vi på verandan, men det kändes som en blek kopia av sommarkvällar med magiskt ljus vi haft därute förr.


Framemot torsdagen klarnade det upp lite och jag tog en eftermiddagspromenad. Havet är ju ändå havet.


Och samma kväll åkte vi ned till hamnen för ett köpa glass.


Det var livemusik på hamncaféet. Doggerland spelade så fint att vi helt oplanerat blev kvar hela giget. Fint!


Min älskling på bryggan.


Och så jag. Hej!


Dagen efter åkte vi till Falkeröds utanför Grebbestad pga mysigt, trevligt och jättegod pizza.


Annars har vi suttit utomhus när vi varit där, men nu kröp vi upp i soffan längst ned i ladan eftersom det var mulet och kyligt ute. Och det var precis det myset vi behövde.


SÅ gott. Jag tar alltid tryffelpizzan. De andra pizzorna verkar också goda, men ... inte tillräckligt för att jag inte ska ta tryffelpizzan liksom.



Några kvällsstilleben från trädgården, nu när det ändå var uppehåll.


Samma dag som vi åkte hem blev det äntligen sol!


Och tillräckligt varmt för att gå ned och bada!


Så då fick jag mitt havsbad ändå och passade på att njuta ordentligt, fast det var rätt kallt i vattnet. Puh!

Doggerland | Crossing the Bar

No comments :

Post a Comment