årets våffelkalas



Jag fyllde år! Hade våffelkalas! Tänkte att i väntan på ett eventuellt (?) större kalas nästa år, gjorde jag en enkel klassiker detta år. Vänner och våfflor! Med en uppsjö av tillbehör, bål och vita dukar.

Försökte fota lite medan vi åt och det var ju en dålig idé. Detta var den enda någotsånär rimliga bilden. Man ÄR helt enkelt inte särskilt fotogenisk när man äter. Men när vi ätit färdigt fotade jag några av de som var där i alla fall:









Sedan var det quiz för det är det ju alltid när jag får bestämma! Det tänktes febrilt:





Och sen lade jag undan kameran och bara var på mitt kalas tills vännerna gick hem. Det var precis ett sådant firande jag behövde i år, lugnt och varmt och gott. Tack fina ni för att ni kom. <3


Men innan vi slutar: kolla här vilken PRESENT jag fick av Anna-Karin! Detta är alltså en tygkasse som hon har handmålat nationalparkskartan på, exakt så som den riktiga grafiska profilen ser ut, förutom att det är vita kryss där nationalparkerna ligger istället för guldiga ... Och så hade hon lagt med guldtråd i paketet så att jag kan brodera i guldtråd på de parker jag varit i! LÄGG AV. Jag måste ta en bättre närbild och visa igen för alltså, en helt otrolig present! Älskar nationalparker och att pluppa i pluppar! (Fick för övrigt många andra fina presenter också, en halvliterstermos för utflykter och en smarrig marmelad bland annat, men som Lisa sa - i år ligger tyvärr andra presenter i lä. :))

Maggie Rogers | Light On

No comments :

Post a Comment