färgerna i oktober



Oktober! Det hände många fina saker! En av de finaste var att Tove, Lisa och jag åkte på utflykt till Björkö och promenerade en hel dag. Det var brittsommar som bara attan och helt ljuvligt.


Vi hittade en badplats och tog sikte på en badstege vid en liten brygga, men den låg på en liten liten ö, så Tove och Lisa fick ta av sig skorna för att komma över dit. Själv hade jag vandringskängor och klev glatt rätt över. :)


Utsikten var denna!


Havsbad i oktober! Så glad. Sedan kunde vi sitta i solen och torka och äta lunch.


Och sedan promenerade vi runt halva ön och plockade hittaut-kontroller. Behöver inget mer för att ladda batterierna.


Jo, kanske en sak till, och det skulle väl vara musik då. Musik fick jag två dagar senare, när jag spelade blues med mitt band. Dessutom höll jag en lektion med latin blues-koreografi samma dag, så det blev en riktigt härlig blueshelg. Tog inga andra bilder förstås eftersom jag var upptagen på scen. :)


Också i oktober: Liam och jag var bjudna på fredagsmiddag hos Carolina och Robin!


Robin hade lagat en så fantastiskt god chili med choklad och kaffe och jag vet inte allt gott som var i! Ojojoj.


Och jag fick blåsa ut ljusen i den smarriga efterrättstårtan eftersom jag fyllde år ett par dagar senare. Så fint att känna sig så firad. <3



Gulliga människor!!!




Och Carolina tog den här fina bilden på mig. En så himla trevlig kväll, Liam och jag var båda alldeles glada när vi gick därifrån (på tal om att ladda batterierna!).


Födelsedag! Jag önskar mig frukost på sängen och det får jag. Allt som är gott: Vitlöksstekta champinjoner på rostat bröd, lemonad, ägg och choklad. Omnom.


Jag hade kalas ett par dagar tidigare eftersom jag fyllde år på en måndag. Men visst kan man alltid fira lite extra på själva dagen? Ja, det kan man! Jag firade med eftermiddagsbakelse före jobbet ...




... med Tove och Sofia och Måns. :)


En dag på vagnen lyssnade jag på Clifford Browns version av Easy Living samtidigt som den här skylten flög förbi. Det är ju ingen sång i den versionen, men jag kände kroppen känna igen orden och reagera före jag gjorde det med hjärnan - en härlig upplevelse. Jag skulle ändå av på nästa hållplats och promenera förbi här, så jag passade på att fota. Är det inte magiskt när musiken man lyssnar på reflekteras världen utanför? Som när en gatumusikant med trumpet spelar ett solo som passar perfekt i tonarten jag har i hörlurarna. Sånt här händer mig ganska ofta. Man måste vara uppmärksam, bara.


Var på Världens Spel-utställningen på Världskulturmuseet. Jag tyckte den var tråkig, gå inte på den.


Lisa hade födelsedagskalas med ostknytis och jag tog exakt fyra bilder varav två på ost. :)



"Men har vi verkligen likadana glasögon?"


Tack för mig oktober, du var fin!

Willie Bobo | Evil Ways

1 comment :

  1. Ja du, den oktobern var inte lite mysig den! Alla bilder är så mysiga! Badet, bakelser och ostpartyn. Extra mysigt att vi fick ha er på fredagsmiddag <3

    ReplyDelete