bal-booo-aahh!



Förra helgen hade vi en sån fin fest på Forum! Någon (jag minns faktiskt inte vem?) kom på att om man nu dansar en dans som heter balboa, borde man inte då ha en Halloweenfest och kalla den bal-boo-aahh? Svaret är givetvis att man borde det! Så Åsa och David (tror jag mest?) arrade en. Och det var så himla himla kul.


Jag tog med mig kameran bara för skoj och hade riktigt, riktigt roligt både på dansgolvet och bakom kameran. Åsa hade dekorerat så fint och detaljrikt överallt, David hade fixat baren, Åsa och Stina DJ:ade, och folk hade klätt ut sig och sminkat sig helt fantastiskt. Kolla bara på några exempel:











Finast var ändå Karin som Weird Barbie. <3


Peter hade läskiga linser och jag ville helst inte se honom i ögonen på hela kvällen. :)



Thomas karvade den här pumpan - är den inte fantastisk?




Och blandade deltagare hade bidragit till ett otroligt fikabord.



Bakom baren stod blandade frivilliga under kvällen, bland annat Anni och Christian.



Men allra mest dansade vi ju! Till exempel sitt-dans.


Monster Mash, förstås ...






... och Thriller. Jag kan rekommendera att festa med dansare! De är bra på det! I och för sig inget nytt.





Kvällens eminenta DJ:s spelade en spooky, härlig blandning. Det var ju mest balboavänlig musik, såklart, men jag fick också turen att dansa ÅRETS bästa bluesdans med Kristian, till riktigt spöklig blues.

Och så all annan dans som förekom:










Som sagt, allehanda dans <3


Frampå natten dog dansandet ut så sakteliga och vi samlades i soffor och runt baren istället.





Den sista bilden tog jag vid halv tre, sedan lade jag ned kameran för kvällen. :)

TACK Åsa och David och alla som hjälpte till med stort och smått för en underbar kväll! Det var precis vad jag behövde och vad jag inte visste att jag behövde.

Boby "Boris" Picket and the Crypt-Kickers | Monster Mash

No comments :

Post a Comment