höstfest i gamlestan



Septembers sista dag var en lördag, och vilken perfekt dag att ha höstfest! Vi var hos Lisa och det var i högsta grad en gruppansträning. Vid tretiden började folk droppa in för att hjälpa till att laga maten, som Lisa och jag släpat hem på spårvagnen dagarna innan. :) Jonas och Mia blev skickade ned i källaren för att mangla dukar och jag blev satt att blanda bålen (ett utmärkt sätt att känna sig som om man bidrar utan att man behöver riskera att bränna vid någons mat). Här är några ur det glada köksgänget!


Liam i hackningstjänst!


Dukning och förberedelser!




Till förrätt: pumpasoppa med blomkålskräm och tångkaviar. Orkar inte vad gott.


Skål! Till varmrätt blev det zucchini- och halloumibiffar med rostade rotsaker och haricots verts, också jättejättegott. Men det glömde jag fota, så här är lite glada människor istället:








Allehanda köksfix mellan rätterna - eller vad är det som händer här egentligen, Lisa? :)


Sedan musikquiz! Jag slängde ihop ett i farten. Blev bra! Christian och Lisa i glada funderingar ...


... medan Kyle sittdansade för fullt ...


... och den här sötnosen slocknade bredvid mig i soffan. :)

En sån fin och härlig kväll fick vi. Lisa och jag bjöd in någon vecka i förväg och hade räknat kallt med att inte alla skulle kunna komma, men till slut blev vi tolv personer. Och det gick ju att knö in! Och vad glad jag är åt att vi drog igång den här kvällen. Kompisar är bäst.

No comments :

Post a Comment