ibland stannar jag i trollhättan



Ibland stannar jag i Trollhättan fast helgen är slut och Viktor börjat jobba. Bara för att det är så svårt att åka ifrån honom. Då går jag runt i huset för mig själv om dagarna, ligger på gräsmattan och läser, har tråkigt, läser några bloggar, tar en kort promenad. Sen kommer han hem från jobbet och då steker han pannkakor åt oss och så åker vi på cykelutflykt. (Eller tillbringar några timmar i trädgården med att försöka lära mig hjula, men det är som förgjort än så länge. Skam den som ger sig!)

***

Sometimes I stay in Trollhättan even when the weekend's over and Viktor goes back to work. Just because it's so hard to leave him. I walk around in the house by myself, spend time reading in the garden, take a short walk, am bored. Then he comes home from work and makes pancakes for us and then we take the bikes for a ride. (Or spend a few hours in the garden trying to teach me to do cartwheels, but still no luck. I'm not giving up yet though!)

Jamie Cullum | Photograph

No comments :

Post a Comment