en lista



Vilken är din favoritstad?
GÖTEBORG. Älskar denna stad. Vill aldrig flytta. Ibland säger folk (gärna inflyttade i Göteborg) "men känns det inte lite tråkigt att bo kvar i staden du växte upp i?" (underton: "Är du inte lite statisk och o-äventyrlig?"). Jag ba: Somliga får det perfekt genast.

Vad är attraktivt?
Musikalitet, allmänbildning, väl omhändertagen skäggväxt, god argumentationsteknik, snygga skor, feminism, god kroppskontroll (den här är lite svår att förklara, men det är så himla attraktivt när folk är i kontakt med sin kropp. Har koll på den liksom. Att de inte för sig lite lamt, tveksamt och flängigt sådär utan liksom ... är trygga i sin kropp. Eeeeh, det låter ju sjukt flummigt men jag vet precis vad jag menar. :)). Och folk som luktar gott. Och folk som gillar att dansa! Inte nödvändigtvis lindy, det räckar att kunna ta sig runt i en duglig foxtrot. Eller kunna vilja lära sig.

Vad är oattraktivt?
Över lag är jag helt ointresserad av: mansgrisar, kapitalister, biffiga muskler, folk som inte läser böcker, ensamvargar samt militanta/ hysteriska företrädare av alla trosinriktningar, t.ex. ateism. Sen tycker jag att bröstfixering är cirka det tråkigaste som finns.

Om du hade hur mycket pengar som helst, vad för onödig grej skulle du göra då?


Jag skulle aldrig någonsin tvätta håret själv utan alltid gå till frisyren och få det tvättat. Tvätta håret är ju så jäkla tråkigt (särskilt när man har blekt eller färgat det jättemycket som jag tenderar att göra ibland) men hos frisören är det helt underbart.

Vad står på önskelistan?
En lagom liten soppslev (inte nån himla stor och grund sked), en ny fjällvandringsryggsäck som är snygg (OBS!) och på minst 60 liter (ugh dyrt! Måste börja spara för annars kan jag inte vandra nästa år), en fast danspartner att träna med, ett hushållsrulleställ, en ny fotoskrivare då min har gett upp permanent, regelbunden mens, saltvattenspray till håret, spelningar till mitt band, en tumstock, bli glad och trygg igen.

Vilken färg dominerar din garderob?
Omöjligt att säga eftersom jag älskar alla färger och har något plagg i varje färg. Men när jag började kolla färgkombinationer hittade jag ganska mycket av detta:


Vad skrattar du åt?
Språkhumor. T.ex. detta, detta och detta.

Vad är din onödigaste bedrift?
Mitt högskoleprovsresultat.

Vart åker du helst på semester?


Jag älskar ju Frankrike och skulle vilja åka dit jämt - Lyon, Paris, Nice, Alperna, Bretagne. London. Fjällen såklart, varje år så att jag inte blir tokig.

Har du ringt 112 någon gång?
Två gånger. En gång när Johan var så sjuk en natt att jag inte fick kontakt med honom (då var det bara vinterkräksjuka. Jag ringde sjukvårdsupplysningen först, men när jag inte fick i honom någon sockersaltlösning sa de att jag skulle ringa 112. När ambulansen kom var de världens två finaste människor. De sa att det var vinterkräksjuka och att det skulle gå över, och jag kände mig skitfånig förstås som hade tagit upp deras viktiga tid med något så larvigt. Men de sa att det ändå var bra att jag ringde eftersom impulsen att ringa efter hjälp om man är orolig på riktigt är sund). Den andra gången var det för att polisanmäla en blottare. Då fick jag också beröm för att jag ringde, eftersom blottare INTE är något ofarligt som man ska rycka på axlarna åt. Dels är det jävligt obehagligt och folk FÅR INTE blotta sig, och dels berättade polisen att det är vanligt att blottare blir våldtäktspersoner sedan om de inte åker fast.


När var du senast riktigt, äkta lycklig?
Den andra augusti. På fjället. Här är ett inlägg om den dagen.

Vad samlar du på?
Detta (det här är inte hela samlingen, alla fick inte plats):


Tre senast inkomna sms?
"Hej! Du kan väl ringa när du har tid. Vill fråga om draperiet. Kram"
"Tibo! Nu funkar bloggeri igen. Kramen!"
"Halojsan! vi sa väll tio?!"

Vad önskar du att du kunde?


Det vore kul att kunna åka skidor. Jag har ju tyckt att det varit urkul, det lilla jag har gjort det, men så får jag alltid så jäkla ont i tårna att jag måste gå in och tina dem hela tiden. Alltså, ska det vara så? Att man tappar känseln i tårna rätt fort? Om ja, hur står ni ut?, och om nej, vad gör jag för fel? (OBS ej jag på bild utan min bästis Johan.)

När sa någon senast något fint till dig?
Gör ju folk jämt, fast jag är dålig på att fatta det.

Vad lyssnar du på precis just nu?
Brahms Requiem. Jag älskar det. Drömmen är att sjunga sopransolot ur det verket med full orkester och kör någon gång. Vill.


Tänker du på att arbetsgivare kommer googla ditt namn när du bloggar?
Ibland. Men sällan. Har hittills aldrig skrivit eller visat något jag inte kan stå för i en sådan situation. Vad kan man utläsa om mig genom den här bloggen? Att jag är passionerad och kreativ, att jag har många vänner jag älskar och ofta träffar, att jag är intresserad av nästan allt, att jag inte rakar mig under armarna, att jag älskar musik över allt annat, att jag bröt ihop totalt när det tog slut med min förra pojkvän, att jag har problem med prestationskrav. Varför skulle jag vilja ha en arbetsgivare, eller för den en sångelev eller fota ett brudpar, som inte vill jobba med någon som vet vad ångest innebär?

Johannes Brahms | Selig sind, die da Leid tragen

4 comments :

  1. Kul lista!
    Nu när jag haft min kamera ett litet tag så har jag faktiskt ett litet fototips till dig! Du skriver att hela din nagellackssamling inte fick plats, prova att ta några steg bakåt nästa gång. Då borde allt få plats! Kram :)

    Ps. Himla-himla snygg baddräkt förresten. Varifrån kommer den?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, du skojar va? Det var alltså det vita papperet jag hade som bakgrund som alla nagellack inte fick plats på. :)
      Baddräkten köpte jag förra sommaren på Change här i Göteborg, där jag köper alla mina underkläder. Gillar den skarpt!

      Delete
  2. Replies
    1. Vad kul att du tycker det! Jag tycker också att det blev fint. Kram!

      Delete