morgon + kväll


Lite från förra fredagen ...


På morgonen var jag hos Lisa och åt frukost. Om inte det har blivit tydligt i den här bloggen redan innan, så kan jag verkligen rekommendera att äta frukost med och hos vänner. Det är så mysigt!

(Önskar att jag kunde säga att jag gjorde något värdefullt av dagen som kom sedan, men den rann iväg utan att jag fick något gjort alls. Därav inget foto på det.)


På kvällen var jag på Tranky Doo-kurs. Tranky Doo är en gammal jazzrutin som är rätt lång och som jag av någon anledning aldrig tagit mig tid att lära mig, men nu blir det av!


Sedan spelade Gentlemen & Gangsters och det var så fullt att det inte gick in fler folk och jag stod och tänkte, hur hände det att det här blev mitt liv? Att jag hittade en så fantastisk förening att vara med i där sådana här sagogrejer händer som riktig dans till riktiga liveband, och stup i kvarten dessutom?

Ella Fitzgerald | the Dipsy Doodle

No comments :

Post a Comment