frukost, orgel och nässelsalt i september

I vanlig ordning har jag lite ströbilder kvar från månaden som gick, som jag gärna vill visa. September var väldigt fint och försvann väldigt fort.


2 SEPTEMBER Kolla, där sitter jag och fotar i någon sorts metabild!


Detta var vad jag fotade.



Och denna fabulösa kvinna, min syssling Solveig, var den som fotade mig medan jag fotade vår frukost och som strax därefter skrev ut bilden på mig med sin lilla medtagbara miniskrivare (!).


Som om det inte vore nog fick jag en present av henne (ett presenkort på Svenskt Papper! Hurra!!!). Anledningen står på kuvertet. <3


Senare samma dag åkte jag till jobbet och utsikten från färjan var denna, en av mina allra finaste färjeutsikter hittills.





3 SEPTEMBER Dagen efter hade jag ett superroligt fotouppdrag, jag fotade Annedalskyrkans nya orgel, samt ett gäng porträtt av dess organist. Här är en bråkdel av alla vinklar jag hittade.



4 + 7 SEPTEMBER Malmöpendling, söderut och så norrut igen tre dagar senare.



10 SEPTEMBER Jag har en ny fjärrutlösare till min blixt och lånade Jens lite för att leka med den. :)


14 SEPTEMBER Mitt hår beter sig helt lysande mot mig nuförtiden. Det är värt en selfie i badrumsspegeln.


22 SEPTEMBER Hade denna fining över på frukost. Han bor ju bara några stenkast härifrån numera och kan cykla förbi och äta frukost på väg till jobbet utan att det ens blir någon omväg. Det är topp!


24 SEPTEMBER Älsklingsträdet längs morgonpromenaden.


25 SEPTEMBER En av Jens och mina specialiteter är goda hemmakvällar. Här är en med varma mackor med chèvre (chèvre, inte chevré, gud vad jag hatar när folk säger och/ eller stavar det chevré, jag får rysningar!) och valnötter och ett parti Small World till det.


29 SEPTEMBER Sedan vankades det tisdagsfika på en av mina bästa fikaplatser: hemma hos Anna H och Johannes, med scones och varm choklad som synes.


Jag skådar nässelsalt från Agnes Trädgård!


Där ligger Anna och Johannes och vinkar hejdå både till mig och till september. Om oktober blir lika fin, lugn och innehållsrik som september kan jag skatta mig lycklig.

Miles Davis | Moon Dreams

No comments :

Post a Comment