helgen v. 43



Förra helgen började med att Jens och jag promenerade iväg för att införskaffa pizza. Jag hade nämligen hört talas om att man kan få tag på vegetarisk capricciosa i Malmö. Det kunde man, och det var huuuur gott som helst. (Jag har ju inte svårt för köttsmak eller köttkonsistens så länge det bara inte är kött, och jag har saknat capricciosa.) Vilken lycka! Måste se om jag kan hitta liknande här på hemmaplan.


Morgonen efter gick Jens upp tidigt för att gå och skriva högskoleprovet. Själv somnade jag om utan problem och tillbringade resten av förmiddagen på platsen som förevisas ovan.


Frampå eftermiddagen travade jag iväg inåt Malmö, för jag var bjuden på födelsedagskalas! Camilla hade fyllt år och bjöd på fantastiska veganska tårtor och himla trevligt och vettigt sällskap.








Ja, ni ser ju själva hur trevligt det var. Saft med sugrör! Då är det kalas på riktigt. (Tårtorna var för övrigt lika goda som de var vackra. Jag tog om kanske fem gånger eller sju.).

Och sedan fotade jag inget mer den dagen, för på kvällen gick jag hem och sa grattis till min käraste som fick ett uppskattningsvis strålande resultat på högskoleprovet, och sedan lade vi oss och tittade på Back to the Future.


Sedan blev det söndagsmorgon och sol på balkongen.

No comments :

Post a Comment