marimba, nattamat och snö



Hoppsan! Jag råkade nedprioritera bloggen totalt. Så kan det gå! Men här är i alla fall de bilder som blivit tagna sedan mitten av februari ungefär. Jag köttar ihop allt i samma inlägg, så varning för bildkavalkad i högt och lågt!


Så här ser jag ut när jag jobbar. Jo, på riktigt! Jag sitter ofta i morgonrock på förmiddagarna. Jag vet att folk säger att de blir slappare av det, men jag tycker att det är grymt. Då kan jag ju mysa samtidigt som jag jobbar. Win.


Fredagsfika med Johan förgyller hela helgen.


Senare samma fredag blev jag sjuk och var hemma och tyckte synd om mig själv ända till onsdagen. Bu! Jag gjorde en fin buffé av mitt tröstgodis för att se om det tröstade mig mer än att ha allt i samma skål - det gjorde det faktiskt! Rekommenderas.


En annan sak jag kan rekommendera är raw choklad från Arvika. Jag hade lyxfredag när jag väl blivit frisk och tokshoppade choklad. De två understa är också bra, men ändå inte lika bra som de från Arvika. Svindyrt är det, men så fruktansvärt gott att det är värt det (ibland). Fun fact: Det är tjejen som mitt ex valde istället för mig som gör chokladen (!). (Och ja, anledningen till att jag vet detta är att jag stalkade honom på internet efter att det tog slut - jag är inte mer än människa.) Men det var då! Nu är det tråkiga glömt, men god choklad består, hehe.


Sen gick jag på bio med Åse, p.g.a. sms:ade frustrerat på morgonen och undrade om alla har sett La La Land nu utom jag?! Hon kände likadant på sin kant, så vi gick och såg den samma kväll. Gott!




På lördagen var jag på lunchkonsert med Fias och Martins Tree Grove Marimba Duo. Det var mycket njutbart, och också mycket svårt att inte tänka tillbaka på tider då kammarmusik, och särskilt slagverk, hade en betydligt mer framträdande plats i mitt liv än den har nu ... (Det var fint att få vara med om allt det där, att sitta i soffan i slagverksrummet på Ljungan och göra min teoriläxa medan folk övade marimba. Fortfarande kan jag komma på mig själv med att tänka "vilken tur, vilken tur att jag gick på Ljungskile".)


Sedan var det födelsedagskalasdags hemma hos Julia. Det var ganska svåra ljusförhållanden, så jag fotade knappt, men den här fina fick ju komma med på bild i alla fall.



:)


Jag bjöd in mig själv på brunch/ eftermiddagsfika längre fram så att jag kan få fota Julias fina lägenhet i dagsljus istället. :)



Gröna Faran råkade visst svänga förbi Max och äta nattamat på vägen hem. :)


Sedan började Blues Garden närma sig och vi ägnade all ledig tid veckan innan åt förberedelser.


Och måndagen innan Blues Garden snöade det! Det låg kvar till onsdagen, men när fredagen kom strålande solen över ett alldeles blankt, rentvättat Göteborg. Så fint! Blues Garden-bilder kommer snart, de med.

Richard Thompson | Persuasion

No comments :

Post a Comment