sköna maj välkommen



Det var ett tag där, de sista dagarna i april, då det var lite mycket: Cowgirls och deklarationen och premiär för årets elevföreställning på kulturskolan och bara en hel massa att tänka på. Sedan sa det bara plopp och så var det som om någon drog ur proppen och jag kunde andas ut, och efter det hände det en massa fina saker. I det lugna och i det maxade. Utflykten till Köpenhamn och den här onsdagen till exempel. Men också:



En sen måndagkväll med Johannes. Han och familjen var här över helgen; jag missade kalaset för att fira lilla Nore eftersom jag jobbade, och då sms:ade Johannes: "Kom senare! Kom när du vill." Så det gjorde vi och så satt vi i kökssoffan i skymningen och pratade om livet.


Min kollega Lilly-Anette och hennes fantastiska dekor för kulturskoleföreställningen.



Jag ringde in min gamla vän Emil för att spela slagverk åt min kör på vårkonserten (spoiler alert: Det blev så himla bra) och efter repet veckan innan konserten föreslog jag nattglass med vännerna. Vi köpte varsin glass på Linnégatan ...


... och sedan råkade vi gå genom koloniträdgårdarna upp till Guldheden och ända till Korsvägen innan vi tröttnade. Det var en sådan där kväll, ni vet? En av de där första sommarkvällarna då ingen tycker att man måste gå hem, utan varför inte bara fortsätta promenera till man ändrar sig och sedan inte promenera mer, och allt löser sig? En sådan kväll.


Jag borde ha slängt mina premiärrosor tidigare men de var ju så fina i det här skicket också.




En fredagkväll tog jag en promenad i Skatås med Johanna. Jag höll på att säga att promenadernas tid är här, men det stämmer ju inte, för jag älskar att promenera året runt; kvällspromenadernas tid är det som är här, nu äntligen. Jag vill bara ut i det, ut, ut.

Och sedan när jag hade slappnat av och haft denna fina vecka blev jag sjuk och låg på soffan och hostade och tyckte synd om mig själv i fyra dagar, jahapp! Det var såklart bara väntat nu när mycket spänning och stress har släppt. Jag klagar inte, jag har haft det bra.

Ani DiFranco | You Had Time

No comments :

Post a Comment