nyårsafton




Nyårsafton hände! Och liksom de senaste två åren firade jag med Trevliga Trion med bihang. Förra årets nyårsafton i Utby var ju en sådan succé att vi bestämde oss för att göra om det. Det var så HIMLA fint att ha alla samlade igen - Johanna på besök från Gotland och jag på besök från England och ja, det kändes så hemma, så mjukt och varmt i själen.





Det var hatt-tema - eller i alla fall huvudbonad av något slag. :)



Johannas Per (som gör premiär i bloggen, hej Per!) hade knåpat ihop ett perfekt quiz i tre delar. Jag var mycket nöjd med standarden på det quizet!





Mer vin!


Mer mjöd!




Jag introducerar Liam för den kulturella upplevelse från min barndom som är Aladdinasken.


Och Johanna proklamerar att i den här familjen äter man INTE från det undre locket innan man har ätit upp det översta. (Det håller jag ju förstås inte alls med om.)


Julia och Andreas lagade all den fantastiska maten, och ställde till med glassbomb till efterrätt!






Sedan kollade vi på Grevinnan och Betjänten. Som sig bör.






Sedan var vi mätta och glada och gosade i största allmänhet ett tag.



Det här snyggot då?! Fattarnte.


Kanske min mest misslyckade gruppbild någonsin!
- Det finns bara tre tomtebloss kvar! sa de.
- Det funkar ändå, varje tomtebloss lyser upp minst tre personer! sa jag.
Och sedan tände de dem och jag hann inte säga att det liksom inte funkar om de som håller i dem står bredvid varandra ... Suck. :)

Gott nytt år, hörni!

No comments :

Post a Comment