nyårsdagen



Efter nyårsafton kommer nyårsdagen och då hänger vi, som ni vet. Här är förra året, året dessförinnan och som bonus: dans på stranden i Senegal, året innan det.


Vi masade oss upp till frukost vid tiotiden eller så.


Och sedan var det ut på promenad, som traditionen bjuder.



En aningens mer lyckad gruppbild än nyårsaftons! :)



Utsikt och sol och den ljusnande framtiden och så.









Och när vi hade klivit runt i skogen en stund gick vi in och bänkade oss framför teven. Godisbuffén var av det dugliga slaget.




Liksom förra året (jag förutspådde redan då att det skulle bli tradition! Alla andra höll med) tittade vi på Peter Pan Goes Wrong, nästan ännu roligare än förra året nu när min engelska är ännu bättre och jag fattar mer av allt det subtila. Lisa och Liam skrattade högst av alla. :)


Frampå eftermiddagen hängde vi i lite olika högar. Johanna och Per spelade mobilspel och gosade i gästrummet


David och Kricko spelade ukulele i soffan




och vi andra spelade Ticket to Ride vid matbordet.


Sedan gick vi och köpte pizza (det är ju trots allt nyårsafton)


och dansade lite lindy (det är ju trots allt livet).


Men till slut blev det ändå kväll och sent och dags att åka. Och då högg det lite i hjärtat över att jag ska bo i England och Johanna i Visby och att det inte får vara såhär självklart och mjukt jämt. Men hellre det, vet ni, hellre det att jag får ha så här fina vänner och att det hugger i hjärtat av saknad än alternativet - att inte ha dem.

Henrik Lindstrand | Enghave Lys

No comments :

Post a Comment