första semesterdagen i bohuslän



Nämen Bohuslän. Vi hade en så himla fin semestervecka på landet. Jag var ledsen i veckan före, när det såg ut som att vår enda riktiga semestervecka (nuförtiden måste jag resa bort för att det ska kännas som semester - därhemma är jag bara arbetslös och det är inte samma sak) helt skulle regna bort. Men istället för ösregn hela veckan fick vi en perfekt blandning: varmt och mulet (färgerna! Ljuset!), några solstrålar, och sedan när regnet kom var det bara mysigt. Men nu går jag händelserna i förväg: På måndag morgon var det strålande sol, och medan Liam jobbade gick jag och badade före frukost.


Helt ensam på stranden.



Inget bad är som det här. Bästa badstället i världen.


Stilleben med badryggsäck och sandaler.



Sedan promenerade jag hem till stugan ...


... och åt sen frukost på altanen.


En stund senare var det lunchdags; pastasalladen med broccoli, fetaost, gremolata och sojafilé som blivit någon sorts basföda denna sommar.


Och sedan blev min älskling kvar ute på altanen med sina jobbsamtal ...


... medan jag tog en långpromenad.



Det mulnade på under dagen och ljuset blev sådär magiskt. Jag tänkte på livet och var lycklig trots klimatkris och hemskheter.





Har inget annat att säga än att jag älskar detta.




En liten liten bit - hundra meter eller så - av min vanliga promenadrunda går på ute på stora vägen.


Resten är grusväg som den här. Mjukt att gå på, tryggaste ljudet.

Och när jag kom hem hade Liam slutat jobba och vi hade Ted Lasso-maraton resten av kvällen. Har ni sett den än? Jag kan inte rekommendera den nog! Så fin och varm och den perfekta semesterserien.

Johnny Flynn | the Ghost of O'Donahue

No comments :

Post a Comment