regn och resö



Tredje dagen på landet ösregnade det på förmiddagen när vi körde systrarna till tåget.


Men de verkade glada ändå. :)


Det blev ett kort besök på bara ett dygn den här gången, men ändå så fint att vi kunde klämma in det!


När vi vinkat hejdå till dem körde vi hem till stugan och gömde oss undan regnet i några timmar, jag med mitt pandemibroderi och Liam med ett dataspel. Men efter lunch klarnade det upp, så då åkte vi över till Resö för en liten eftermiddagsfika.


Vi hade blivit rekommenderade Panget (som inte är ett pensionat längre men väl ett stenugnsbageri) på Resö.



Trädgården var så gullig som trädgårdar som hör till caféer ska vara, med små skyltar i äppelträden.


Till fika blev det en jättehallongrotta och en vegansk brownie, fint det!



På väg hem stannade vi vid ett naturreservat, men det var av den tråkiga sorten med bara parkering och utkiksplats, men utan promenad- eller vandringsslingor som jag ju gärna vill ha. Jaja, man kan inte ha tur jämt!


Sen badade vi!


Så lycklig va.



Den här ladan som står alldeles på väg tillbaka till huset tycker jag är så fin. Vill stanna och fota den i alla väder och vid alla tider på dygnet.


Och sedan kröp vi in i kvällsmyset, tände i brasan och tittade på Ted Lasso hela kvällen. Vilket är precis hur jag vill tillbringa kvällarna den här semestern.

Björk | Stonemilker

No comments :

Post a Comment