små utflykter och bad



Förra helgen började med att Liam och jag var bjudna på middag hos Tove (och Karin som ju inte bor där men som också lagade mat) och middagen i sig började med Tom Collins. Det tackar jag inte nej till.


Egengjord pasta, oerhört satsigt!


Och sjukt gott blev det.


Efter maten promenerade vi ned till Härlanda Tjärn och tog ett kvällsdopp.



Kvällarna som följer på varma sommardagar = <3


Fina systrarna!


Dagen efter var det lördag och jag hade planer med precis samma gäng. Planerna var att låna bil och köra söderut, hitta en strand och sedan bada bada bada. Så det gjorde vi, med the Darkness i bilen, det var en sådan dag helt enkelt. :)


Det var sådär varmt igen att det var alldeles disigt över havet.


Och håret lockade och betedde sig som det gör när det är salt i. Vill alltid ha det så.


Färgmatchningen!


En annan dag kilade jag och Lisa och Tove in ett morgondopp på det vanliga stället i Bergsjön,


och efteråt frukost på det allra bästa bordet att äta frukost vid, där man får morgonsol och finast utsikt.


Rena festbuffén dukade vi upp


och utsikten var denna.


Till sist en jättestor jättefin tomat ur gottepåsen med grönsaker som Lisa hade med sig till mig från Kode där hon är husvakt just nu. Nom!

Och det här är sommaren just nu för mig. Små utflykter på hemmaplan, så mycket bad jag kan klämma in, fika och måltider ute. Allt annat står stilla - alla tankar på hur hösten kanske blir - det är ju ingen idé. Man får vänta och se, och hoppas på det bästa. Jag hoppas att det gror kreativa frön i bortglömda hörn under tiden. Hoppas att något kommer växa och frodas sen.

the Darkness | I Believe in a Thing Called Love

No comments :

Post a Comment