helgen v. 29



Lördag och söndag vecka 29, två dagar med biltur till havet - ena gången söderut och andra gången norrut. På lördagen åkte Liam och jag på havsutflykt bara för att vädret var så härligt och vi inte hade något bättre för oss, men från stranden fick jag bara denna enda bild, vi var upptagna med att bada och slappa.


Och när vi tröttnat på stranden (något som Liam ju gör ganska fort) åkte vi vidare till Skårs Gård där vi hade hört att de har bra glass.


Fint ställe också!


Bra glass hade de! Och något så bisarrt och fantastiskt som "smaka på allt 50 kr". Då fick man en hel sådan här glassbägare, fylld med vilka smaker man ville i vilken mängd man ville tills bägaren var full. Hallå! Vilket vinnande koncept. Det var inte ens framför allt mängden jag ville åt utan möjligheten att få äta av alla sorter. Så kul! (Citronsorbeten var så syrlig att tungan krullade sig. Rekommenderas!)


Sedan slappade Liam lite i skuggan ...



... medan jag gick runt och tittade på den mysiga trädgården och fjärilarna.


På väg hem svängde vi in på IKEA för att köpa en riktigt stor gryta till storkok. Och krama några gosedjur. Och det var den lördagsutflykten!


Dagen därpå begav vi oss ut på vägarna igen, men den här gången hade vi rejält med packning; vi skulle ju vara borta en hel vecka.


Första stoppet blev Hunnebostrand. Det var jättevarmt den dagen och jag ville stanna och bada någonstans. Liam väntade i skuggan som vanligt <3


Sedan körde vi vidare och hamnade på det här mysiga stället utanför Grebbestad, Falkeröd, som min svägerska tipsat om.



Kolla bara!


Tipset gällde deras specifikt deras pizzor. Vi tog vita pizzor båda två - min med svamp, tryffelolja och parmesan och Liams med potatis, Västerbottensost, tångkaviar och dill - och vi blev inte besvikna. Jistanes så gott!


Vi satt utomhus eftersom det var en så ljuvlig kväll, men det var nästan lika fint inuti ladan, så väl värt ett besök även om det regnar.


Mätta och glada klev vi in i bilen igen och körde hela vägen till Rossö. För det var ju dags för vår semestervecka på landet!



Så fort vi kom dit och hade packat in och installerat oss promenerade vi ned till Skäret och badade. Ett av sommarens bästa bad, så varmt och klart i vattnet, och den här sammetsblå skymningen och min favoritperson i hela världen. Inte fy skam.

Laura Mvula | Conditional

No comments :

Post a Comment