helgen v. 6



I fredags kväll tog jag ledigt från allt och var hemma. Det är så sällsynt. Jag jobbar, repar, dansar, umgås alltid på kvällar. Men åh, som jag behövde vara hemma och vara stilla, efter veckan som varit. Vädret var snällt mot mig och ösregnade hela kvällen. Stanna inne, säger regnet, stanna inne. Jag gick till affären och köpte kakor. Sen gjorde jag som regnet sa och stannade inne. Bara jag. Film, och fötterna i varmt vatten (min bästa grej). Jag såg Her, som jag hade höga förväntningar på, och jag blev inte besviken!


Lördag och morgonpromenad.


Jag gick på danskurs i fem timmar, men då glömde jag fota. Sedan övningskörde jag. Såhär ser det ut när det ösregnar i Landvetter. (Jag körde dit! På motorvägen! Skojar ej!)


Film och mys hos de är två sötbollarna.


Jag äter fina färger till frukost nästan varje dag. På söndagen hade jag också danskurs hela dagen, och det glömde jag att fota precis som dagen innan. (Jag gick medelkursen som förare, för den som är intresserad. Var frustrerad, förvirrad och kokt i huvet mest hela tiden, men hade så fruktansvärt roligt. Måste skaffa mig någon att träna med bara, så att saker sjunker in.)


Efter kursen åkte jag och repade i två timmar med Jonathan.


Och sedan avslutade jag helgen med födelsedagskalas hos Anna H. Hon och Johannes bor så himla fint att man baxnar.


De här två alltså. <3


Efter ett tag gled kalaset över i filmkväll och vi såg Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, som jag faktiskt inte sett på flera år. Det var fint.

Yann Tiersen | La valse d'Amélie, version piano

No comments :

Post a Comment