summertime



Nu är det dags för den här inspelningen att komma ut i ljuset.

I ett år och två månader har den legat gömd. För smärtans skull, smärtan i den här konserten. En konsert där varje ton sved och högg i mig. All den kärlek som jag hade förlorat, och jag tyckte att det var mitt fel, att allt var mitt fel, och att det helt enkelt inte gick att älska mig. Inte går.

För mig nu idag är det obegripligt att jag kunde fortsätta, att jag ens sjöng sista temat efter solot. Att det fanns toner kvar i avgrunden hos mig efter den urladdningen. Men jag sjöng.

Mitt Summertime-arr; fortfarande det bästa arr jag gjort. Åtta minuter. Från den svåraste konserten någonsin i mitt liv, 17 december 2012. Så otroligt vackert spelat av Fredrik Forsman, saxofon, Staffan Bråsjö, piano, Joel Malmborg, bas och Johan Strömberg, trummor.

2 comments :