late night blues



En late night är en fortsättning på en danskväll efter att den ordinarie danskvällen är slut, kanske på något annat, mindre ställe, troligen mindre uppstyrt än kvällens huvudfest. I lördags hade vi late night efter Duke's Place, och det fanns ingen DJ som spelade swing, så vi flyttade in bluesen i stora salen. Och tur var väl det: Eftersom föreningen hade hyrt en buss som tog folk från Duke's Place på Möllan i Mölndal upp till Guldheden, kom det massor med folk. Många som inte vanligtvis dyker upp på blueskvällarna. Flera testade blues för första gången. De såg lyckliga ut, så lyckliga att jag blev varm och mjuk i hjärtat. Några jag dansade med, som vanligtvis för, var helt saliga över hur grymt det var att följa. Det får mig att undra: alla dessa lindydansare som säger att blues inte är deras grej ... Har de verkligen vågat testa?

Det är märkligt egentligen: På Duke's Place var jag ur form; jag gillade inte musiken, jag hittade nästan ingen jag ville dansa med, golvet var för halt och jag trött. Men så åkte vi i förväg upp till Forum för att ställa i ordning ljusen och fikat och så var jag helt hemma plötsligt. Är det inte konstigt? Vid halv fem gav jag slutligen upp och drattade hemåt efter många helt underbara danser. Extra tack till Daniel för den sista en och en halva timmen. Det var en fin dans. :)

Ed Sheeran | I See Fire

No comments :

Post a Comment