annat som hände i juni


Juni, kära juni! Det ser ut i efterhand som att jag gjorde så mycket, men jag är inte trött. Jag har valt så lyckligt, jag har haft glädje som bränsle. Förutom uppsatsen och allt med skolavslutningarna, Swingin' Spring, vandringshajken, European Blues Invasion och planeringen och genomförandet av Johans svensexa hände detta:


Hade min kära Karolina här på lunch. Det var mitt i skolavslutningshysterin och jag var ganska asocial, men gott att hinna träffa en vän också mitt i allt arbete.


En kvällspromenad på tre timmar med Mattias, inklusive klätterställningshäng. Det är bra att ha klätterställningar till hands när man har mycket att prata om.


När EBI var över var jag så melankolisk att jag inte ville vara själv. Åkte hem till mamma och pappa och fotade trädgård och fick sällskap. Det var fint.


Har köpt flygbiljetter. Till Senegal. ?!?! Det är så långt bort i tid och rum att jag inte riktigt fattar det, just nu är det mest ett märkbart hål i bankkontot ... men jag ska faktiskt åka dit. Med Amanda, förstås. I vanlig ordning så jädra roligt att få vara med i den kören.


Blev bjuden på tårtbuffé av Åse som tack för att jag fotade hennes SMASK-bidrag i våras. Med tårtbuffé och smicker kommer man långt, som jag brukar säga. :)


Anna H och jag tyckte att det var så tråkigt att vi gick om varandra med resor och jobb och annat, att vi riktigt rådbråkade våra scheman för att hitta en tid att träffas. "Ja, jag är ju ledig ikväll ...?" sa jag till slut. Det blev fika en söndagkväll som sträckte ut sig till strax före midnatt, på det allra bästa sättet.



Vi hade det första mötet inför the Blues Garden 2015. Det var så himla peppigt och fint och åh. Det är verkligen ett visionsarbete vi håller på med och det gläder mig så väldigt mycket att det är så, att vi bygger något, skapar något. Ser fram emot en höst och vinter med planeringsmöten. Ja, för våra möten är sådana som man ser fram emot. <3


En vän som man inte har träffat på åtta år, förutom en kort glad kram på en Avishai Cohen-konsert för tre år sedan; en impulsivt föreslagen fika som glider över i middag och sedan kvällspromenad. Sen har man pratat och lyssnat bort fem timmar.

Dirty Loops | Lost In You

No comments :

Post a Comment