gåsen - storulvån



Morgonutsikt från Gåsenstugorna.


Syns gör hon i alla fall!


Hela morgonen hade vi underbara vyer framför oss och jag var fjäll-lycklig förstås.


Raststugan vid Gåsån, så fint bara.


Anna gick ofta en bit framför mig eftersom hon trivs med att gå fortare och jag trivs med min ensamhet. Där sitter hon sedan på en liten kulle och väntar på mig.


Efter lunch hade vi väntat oss tråkig, enformig och myggig björkskog, eftersom det bara var ljusgrön dalgång på kartan. Men skogen var gles och öppen och bjöd på vackra vyer, om än i lite mindre format än de vi fått tidigare på morgonen.


Någon som vet var jag kan köpa en sådan här skylt? Det är den finaste skylt jag vet, av så många anledningar.


Sex kilometer grusväg såg ut ungefär såhär.


Sedan korsade vi Handölan på hängbro ...


... och så såg man snart Storulvåns fjällstation.


Anna skriver upp oss i färddagboken. Viktigt att folk vet vart man ska.


Kvällspromenad med glass.


Denna bild föreställer en lycklig person.

Last Days of April | Two Hands And Ten Fingers

No comments :

Post a Comment