dan före dopparedan



Dan före dan ägnade jag förmiddagen åt paketinslagning. Jag gillar ju verkligen det här med papper och pynt och färger, vet ni. (Jag postade en liknande bild på instagram, och senare på dagen undrade en kollega hur jag hinner/ orkar. Jag jobbar ju massvis, dansar, har distansförhållande, fotar och bloggar och orkar lägga tid på att klistra stjärnor på mina paket? Ja, du har ju inte sett hur det ser ut i min lägenhet! svarade jag. På riktigt - allt är en fråga om prioritering. Jag är inte dammallergiker, så hemma hos mig håller sig dammråttorna inte kvar under sängen, de kryper fram i ljuset ganska fort. Diskbergen växer, kläderna behövs lagas och jag lever på vegetariska halvfabrikat. Och det är för att jag vill hinna ta en förmiddag med att slå in fina paket. Det är vila för mig.)


Såhär blev det!





Dagen före julafton var också min sista arbetsdag på Liseberg för i år. Det har som sagt varit en märklig säsong med alldeles för ljumt och blött väder, men den här dagen var det i alla fall uppehåll, och mycket vackert ljus till det.


På rasten hade vi julklappsspel med alla julkörskollegor. Det blev ganska hysteriskt med så många i samma julklappslek (här håller Ludde på och förklarar tillvägagångssättet), men desto roligare. :)


Och sedan fick vi gå och titta på isshowen, som i år dessutom var eldshow. Fett!

Liz Story | Forevergreenman

No comments :

Post a Comment