sju juldagar



Jag bestämde mig för att ta med även juldagen i det här årets sammanställning över vad jag har haft mig för under olika högtidsdagar och dylikt. Juldagen är ju kanske den bästa dagen på julen (nej okej jag gillar alla dagar med julen), då man slappar, läser bok och går den (i alla fall enligt min instagram- och facebookfeed) obligatoriska juldagspromenaden. Själv kan jag visst bara rapportera in tre medelst fotografi dokumenterade juldagspromenader på sju år, men det har även i övrigt varit väldigt fina juldagar. Kolla bara:



2007 Hänger med Johannes. Minns inte var i världen han hade varit det året, men vi brukar passa på att ses under julen eftersom våra föräldrar fortfarande bor ett par kvarter varandra, precis som när vi gick på gymnasiet. Julgodiset i hans familj är, liksom maten, AMAZING.


2008 Juldagspromenad i Änggårdsbergen med Johan.


2009 Firade jul med Johan hemma i kollektivet (vilket jag tror vi gjorde på juldagen alla år vi delade lägenhet).






2010 En juldagsbekväm mamma i soffan <3, en juldagspromenad med Johannes och hans flickvän (nu fru!) Emelie och syster Inez och på kvällen julfirande med Johan hemma hos oss (dokumenterat med Hipstamatic-appen på hans telefon! Kommer ni ihåg Hipstamatic-appen? :)).



2011 Juldagspromenad med Viktor och hans familj.

2012 Var deprimerad, fotade inget.


2013 Hade paus från min C-uppsats på julafton, men resten av mellandagarna tillbringade jag med lätt ångest och svår prokrastinering. Dock i skenet från min alldeles egna och hemskt tjusiga julgran.




2014 Det goda juldagshänget i soffan hemma hos mina föräldrar.

Jag önskar er och mig själv en alldeles lugn och god juldag!

Praetorius / Sandström | Det är en ros utsprungen

No comments :

Post a Comment