julaftonsbilder



Jag fotade extremt sporadiskt på julafton i år. Kanske för inlägget med bilder från nio julaftnar gjorde mig varse att vi ändå alltid gör samma sak, så allt finns redan på bild, fast från förr om åren. :) Men nog är det ändå bland annat det jag uppskattar med julafton; att traditioner som man trivs med och som funkar, dem behåller man. Här är saker som var som vanligt:


Mamma och jag promenerade bort till Östra kyrkogården och tände ljus på mormors och morfars grav.


Vi spelade julklappsspelet. Mamma fick fem paket (av åtta) och var följaktligen nöjd. :)


Och efteråt satt Henrik och mamma och tryckte på bubbelplasten en stund. :)


Det regnade - också ganska som vanligt ...


Och så ett litet hopp i fotograferandet, till juldagens allra första timme. Jag hade varit och jobbat (sångsolist på en julnattsgudstjänst) och när mamma och jag kom hem satt Henrik och pappa och tittade på film. Då sjönk vi ned i den andra soffan med GP:s julrebus. (På bild förevisas mammas koncentrerade tänkarmin.) Och precis så vill jag avsluta alla mina julaftnar.

No comments :

Post a Comment