knäck, juleljus och en present



Här kommer lite allmänna juligheter från veckan som gick. Vi börjar med knäckkokningen förra lördagen. Jag har aldrig kokat knäck, men det var ju fantastiskt pyssligt och roligt! Gott blev det också. :)



Och till sällskap hade jag dessa strålande pinglor, som kom hem till mig på kvällen med ingredienser och gott humör i högsta hugg.


Några dagar senare var det en mörk morgon. Jag går ju egentligen inte upp före åtta, och jag går helst inte utanför dörren före nio, så den här typen av ruschligt morgonmörker slipper jag oftast. Men den här gången fick det vara värt det, för jag skulle ju ...


... ha frukostmöte med Blues Gardeners!




Vi var ganska trötta hela bunten, men frukostmöte med goda vänner är trots allt ett strålande sätt att börja dagen.


Och så har jag haft en hel drös med arbetsdagar, som har sett ut ungefär såhär. (När det har varit uppehåll vill säga. Då är det fint. Att jobba på Liseberg i regn är ganska miserabelt faktiskt.)


Sedan var det julavslutning på grundskolan jag vikarierar på, och en strålande fin julavslutning blev det, med både Frozen och Meghan Trainor och dessutom fick jag sexorna till att sjunga Det är en ros utsprungen i trestämmig kanon. Och jag fick present! Alltså lyckan! Det är alltid bara klasslärarna som får presenter till skolavslutningarna, aldrig ämneslärarna ... trodde jag! (Att det är felstavat gör mig inte ett dugg, för det är förstås någon liten tioåring som har berättat för sina föräldrar vad körfröknarna heter, och då vet man ju inte hur det stavas.)

Och nu är det tre dagar till jul och mitt humör är följaktligen på max. Hurra för vintern och julen! :)

Glöm inte att införskaffa allehanda vaccin, matpaket, myggnät och vattenreningstabletter inför julen! Det gör man t.ex. hos Röda Korset här och hos Unicef här.

Dianne Reeves | Christ Child's Lullabye

No comments :

Post a Comment