en torsdag i herräng



Förra veckan var jag i Herräng! Galet. Det är ju en speciell plats, och en speciell upplevelse. Och det här var ett bra år. Ett väldigt, väldigt bra år. Jag hade så fint sällskap, jag bodde så bra i vår husbil, jag kände det som att jag utvecklades så mycket i min dans, jag hade så roligt på det sociala dansgolvet och kunde uttrycka musiken på sätt jag inte har kunnat innan, jag hade en bra balans mellan sena, goda dansnätter och vila. En god upplevelse, helt enkelt. Det är bara två saker jag vill ändra nästa år: Jag behöver åka samma vecka som min pianist Mattias, så att jag får sjunga lite. :) Och jag behöver åka två veckor - för en vecka räcker bara inte för allt det Herräng jag vill hinna med att uppleva.

Som vanligt tänkte jag inte så mycket på kameran förrän det började bli torsdag (jag var där lördag till lördag). Innan dess var det bara för mycket att uppleva och vara med om och ställa om sig på. Men här är i alla fall hela min torsdag i Herräng:


09:28 Frukost i skuggan utanför husbilen. Alltså, så väldigt skönt att kunna ha kylskåp och sånt, så att man får en redig frukost till skillnad från en futtig toast eller något! Glassburken fick bli skål eftersom det inte fanns några andra djupa skålar. :)


11:15 Lektion med Fredrik och Mimmi. Jag har aldrig haft dem förut, kul!


12:00 Efter en liten paus kör vi igång med jigwalks. Jag har ont i min ena högra häl, och på ovansidan av vänster fot - märklig kombination som gör att jag behöver spara mig lite, så att jag orkar med både lektioner och socialdans, så jag vilar en stund och kollar på.


12:49 Vad är det som lurar bakom trädet?


En lunchrestaurang!


Jag har med mig den här trötta sötnosen, som blivit förkyld men härjar på ändå så gott hon kan.


GOTT.


13:40 Kilar hem till husbilen efter lunch och slumrar en stund. Det är livsviktigt för mig att få en stunds vila på eftermiddagen om jag ska orka hålla igång på natten.


16:20 På väg till dagens sista lektion är himlen fortfarande klarblå och det är varmt, varmt, varmt. Synd att man dansar så mycket att man inte hinner gå och bada!


18:13 I husbilen är det compact living men vi gör vårt bästa med matlagningen minsann!


18:35 Och det blir finfint resultat.


Det här är förresten Carin, vars husbil Johanna och jag fick åka med i - hurra! Så himla grym person i största allmänhet (inte bara för att hon hade tillgång till en husbil).


19:51 Stackars Johanna stannar i husbilen och tar hand om sin förkylning. Men Carin och jag skuttar iväg genom skogen, för vi är på väg till ...


20:55 ... ett födelsedagskalas! Men jag tog så många fina bilder där att de får få ett alldeles eget inlägg.



22:55 På väg tillbaka genom skogen är det knappt ens mörkt, bara ett väldigt fint ljus.


23:24 En liten stunds promenad till, så är vi framme på Folkets Hus för kvällens dans.


Jag har faktiskt aldrig testat en Frankie Float - måste ju göra det någon gång. Nästa år! Om inte annat så för att det är en fin skylt.


23:55 Jag hinner med ett par danser innan det är dags för ...


... veckans cabaret, eller Vaudeville Amateur Nite som det heter nuförtiden. Frida Segerdahl är konferencier och är oerhört sevärd som vanligt; själva numren är det minst sagt blandad kvalitet på - även det precis som vanligt. Men om ni någon gång har möjlighet att se den fantastiska burleskartisten Märit; gör det. :)


02:03 Sen är det dans! DJ Jonas håller ställningarna på dansgolvet och jag har en hel drös med strålande fina danser.


03:49 Efter ett par timmar börjar jag bli tung och trött i kroppen om än inte i sinnet, och bestämmer mig för att dra mig hemåt husbilen. Mio, som inte går kurs utan bara dansar på nätterna, har inte samma problem och är inte på väg hem alls utan ska bara hämta något i sitt skåp. :)


04:09 Så småningom har jag hittat alla mina pinaler och samlat ihop mina dansskor, stannat för att gå på toa och borsta tänderna samt promenerat i knappt tio minuter, och skymtar husbilen mellan träden. Godnatt Herräng! :)

No comments :

Post a Comment