lugnet i mellanrumsdagarna



Oj voj! Nu ligger jag efter med bloggandet må ni tro! Jag har varit iväg som sagt, och fotat en massa, men inte hunnit redigera några bilder. Så nu tänkte jag ta lite redigerings- och bloggningsmaraton de närmsta dagarna. (Om det inte blir fint väder, men det har det varit en hel vecka nu, så det kan man väl inte hoppas på.)

Vi börjar för lite drygt två veckor sedan, med några lediga, långsamma dagar. Mitt sommarlov är ju så långt och så fullt av kontraster: resor och dans och allmänt härj ett tag, och sedan ett mellanrum av att gå hemma och dra, fika lite och så. Här är några ögonblick från mellanrummet mellan Edinburg och Herräng:


En torsdag hade vi repdag, eller snarare spåndag, med the Sky is Crying; bara ägnade en hel dag åt att spela igenom tankar om låtar vi kanske ska lägga till i repertoaren. Grymt kul att bara spela, spela och känna, känna.


Samma kväll var det möte med Blues Gardeners hemma hos Kristian. Som så ofta är jag lite trött och grinig när mötet börjar, och glad och peppad när mötet slutar. Att organisera den här workshopen är verkligen så, så roligt. 2017 års upplaga blir awesome, tror jag! :)


Dagen därpå tog jag en fredagslunch med Johan, men han kom inte med på bild. Det gjorde dock den här inredningen på Le Pain vid Domkyrkan.


Sedan fortsatte jag min sociala dag med att ta en eftermiddagsfika och solig promenad med Anna, som var såhär breathtaking. (Well, när är hon inte det!)



Sedan blev det lördag och Sebastian hade en liten födelsedagsmiddag hemma i kollektivet. Jag hade dock magknip (? Mycket förvirrande, jag har nästan aldrig något på tok med magen) och låg uppe på mitt rum och vilade mest hela kvällen. Men jag hann fotografera tårtan innan den rök i alla fall. Cheesecake med någon sorts kletig fröbotten, så gott!


Dagen efter hade jag en sådan strålande god äkta söndag att det smärtar mig att jag glömde fota. Det enda som kom med på bild var lunchförberedelserna och sedan var jag bara så lugn och avslappnad att det inte blev att jag tog upp kameran. Jens var här över helgen och Johanna var hemma och Anna kom ut hit för att hon ville ha sällskap och kärlek, och tillsammans lagade vi fyra supersmarrig lunch. Efteråt var vi allesammans mätta och dästa och nöjt trötta, så då föreslog jag film. Mitt på blanka dan! Sagt och gjort, vi bänkade oss i soffan och tittade på För Evigt. :) Det var ganska perfekt faktiskt. (Tills klockan närmade sig kväll och Jens var tvungen att ta bussen in till Centralen för att åka hem till Malmö och jag råkade börja gråta för att det var så jobbigt. Det är ganska sällsynt att det är jobbigt att skiljas, men ibland bara kommer det över mig, och då är det svårt att sluta. Ja, jag sa väl aldrig att det är direkt kul med distansförhållande.)




Tur att man har vänner som dyker upp därhemma med glass ett par dagar senare! En kväll med Trevliga Trion slår ju aldrig fel.


Och så måste jag slänga in en bild på dessa fantastiska choklad- och nötbars som Johanna svängde ihop lite sådär i en handvändning. Nomnomnom så gott!

Så, sådär ser min sommar ut i mellanrummen. Mest vänner och slappa och musik och fika alltså.

Nina Simone | Buck

No comments :

Post a Comment