sexton timmar i malmö






Två dagar innan jag åkte till Herräng tog jag en sväng till Malmö över natten. Det kan tyckas att Jens och jag är lite tokiga som gör sådär; åker till varandra bara för en kväll, en natt, en morgon. Men jag är så glad att vi prioriterar på det viset. Det funkar så bra för oss.

Att det blev så den här gången berodde på att det annars skulle bli två och en halv vecka tills vi sågs igen, på grund av Jens jobb och att jag skulle till Herräng, och det väljer jag aldrig, om jag kan välja annorlunda - och grejen är att jag kan ju det! Nästan jämt kan jag välja annorlunda! Tid, och lite pengar. Det är sådana resurser jag har att lägga på mitt förhållande. Så om jag kan välja att åka till Malmö en torsdagkväll och åka hem igen morgonen därpå, ja ... då gör jag det. För att det är så bra för oss. För att vi blir glada och mjuka och trygga av att vara i varandras närhet.

Och vad gjorde vi då? Vi gick till Kao's och åt middag. Sedan gick vi hem och såg på film. Det var det. Och det var så värt.

Jojje Wadenius band och Magnus Lindgren | Joe Cool

No comments :

Post a Comment