julafton



Sedan blev det julafton! Hurra! Julafton är en av mina älsklingsdagar på året. I år var jag lite efter och slog inte in julklapparna förrän på själva julaftonen. Men det gör inget, för i min familj är vi RÄTTSÅ laid back gällade vilka tider saker och ting ska hända på.



Såhär blev det!


När det var klart promenerade Jens och jag hem till mina föräldrar och sedan var det ganska snart dags att äta julbord. På vår egen hörna av julbordet fanns det västerbottenspaj, rödbetor och chèvre med honung och rostade valnötter, sallad och quorn-skinka. Mycket bra.


Min mamma! <3


Vi diskuterade högljutt (det där som uppfattas som gräl av folk som kommer och hälsar på) bara litelitegrann!

Sedan kollade vi på Karl-Bertil Jonsson (då fotade jag ej p.g.a. upptagen med maxat mys) och spelade julklappsspel (då fotade jag ej p.g.a. HETS!). Och sedan delade vi ut lite julklappar:


Jag var så sjukt nöjd med att få ett stooort paket! Det får man ju bara när man är liten och önskar sig mega-stora legoprojekt. (I alla fall var det så för mig.) I paketet var det en RÅSKOG rullvagn från IKEA som jag kan rulla runt allt mitt pyssel i! (Jag tenderar att sprida ut mina fotoalbum och collage över mitt skrivbord och matsalsbordet och soffbordet och köksbordet, gärna samtidigt, och då är det ju smidigt att kunna rulla runt grejerna mellan projekten, heh. :))




Årets julklapp tyckte Svensk Handel och det tyckte min familj också. :)


Julpuss!


Den här har Jens förresten gjort. Jag har knappt aldrig sett något finare. Han har mad pappersviknings-skills.


Sedan gjorde vi som vi brukar och bara parkerade oss i varsin soffa/ fåtölj och bara göttade tills julaftonen var slut.


Och frampå natten ("ni har en ganska sen julafton!" tyckte Jens. "Det är för att vi sover så länge på morgonen", sa jag. :)) fick vi skjuts hem (för jag orkade inte bära mitt stora paket) och satt i vårt eget vardagsrum och firade jul lite till alldeles själva.

Knäppt hur julaftonarna bara blir bättre och bättre med åren ändå.

Abbey Lincoln | This Christmas

No comments :

Post a Comment