medeltidsveckan del 5: morgondopp och kvällsljus



Det där med att fota tältlägret på morgonen, för att det är så vackert när alla sover och jag smyger omkring och leker att jag är i en film? Ja:





Sedan vaknade Johanna och föreslog morgondopp.


Jag är inte den som är den.



Efter dopp och frukost promenerade vi ned på marknaden ...




... och ägnade förmiddagen åt att titta på vackra saker ...



... och äta glass. :)


Sedan lade vi oss på en filt i Almedalen. Vid det här laget på veckan var vi liksom så himla trötta? Som sagt inte grinigt och obeslutsamt trötta, utan liksom milt och fnittrigt sömniga. Man sover väl kanske lite sådär i tältet, och för få timmar, men framförallt tror jag att det är alla intryck. Det blir helt fullt i kroppen, och jag svarar med att vilja sova någon timme mitt på dagen.


Så när jag hade plockat isär Davids syskrin till den här stillebenet (fint va?) somnade jag lugnt med huvudet i hans knä.


Senare. Elise och Jonas matchade så fint!




Var tvungen att ställa upp Jonas vid denna vägg för att det var så fint med hans dräkt mot det grå och gula.



Det är ju inte bara jag som stannar och fotar.


I alla fall inte solnedgången bakom muren. :)



På kvällen satt vi på stranden en stund, men det blev tidigt läggdags för trött undertecknad. Det är ännu mysigare i tältet, tycker jag, att kvällsfixa med sin packning och sedan krypa ned bland filtarna i skenet av godnattljuset.

Gjermund Larsen Trio | Brureslått

No comments :

Post a Comment