medeltidsveckan del 7: visby själsö roma



Godmorgon! Två dagar kvar för oss, men på söndagförmiddagen hade många redan börjat åka hem.


Det här med att somna precis när och var som helst igen då. :)


Förmiddagspromenad.



Med glass, förstås.




Söndagen var en väldigt långsam dag då ingenting riktigt hände förutom att vi promenerade, vilade och umgås. På kvällen tog mitt kamerabatteri slut och jag hade inget laddat med mig ut på stan! Det är första gången på många år som det händer. Det är lurigt att tälta i en vecka, jag glömde helt hålla koll på elektriciteten. Som tur var gjorde vi inte så mycket att fota: bara åt middag på en trevlig restaurang, pratade och hängde.


04:36 på morgonen.


Så blev det till slut måndagmorgon och dags att lämna allt detta; jag hade på riktigt svårt att ta på mig vanliga, moderna kläder efter runtsvischandet i linne och ylle.


När vi hade packat ned tältet och alla pinaler åkte vi till Själsö bageri för den här smarriga frukosten.


Och sedan hann vi med en liten utflykt ...


... till Roma Kloster, där jag aldrig varit.


Fint!





Ingen jävla korv här inte


Svensk sommar, ni vet den som alla klagar på, att det är så dåligt väder och kallt och grått och fult jämt? Svensk sommar, här är den.


Och sedan blev det dags att åka till färjan och lämna Gotland för den här gången.


På båten hem spelade vi Spank the Monkey, och sedan hade vi en bilresa på en hel drös med timmar, det hann bli eftermiddag, kväll och sent. Tiden gick förbryllande fort i bilen ändå; jag var så lycklig och uppfylld efter veckan, och dessutom fick jag DJ:a hela resan utan protester! Hur ofta händer ens det? Ett skäl till glädje som står sig alldeles självt.

Paul Simon | Me and Julio Down By the Schoolyard

No comments :

Post a Comment