sommaren 2017

Var har du varit i sommar?


I fjällen


I Östergötland


I Amsterdam


I London


I Yorkshire


I Edinburgh


I Visby


I Berlin


och mycket lite hemma i Göteborg.

Var har du bott?
Åh, var har jag bott. I flyttkartonger och med vänner, mest.

Vad har du ätit?


Så himla mycket glass. :)


Och en hel del pannkakor till frukost.

Vad har du haft på dig?


Inga konstigheter, mest jeans och t-shirt eller en blus


och så medeltidskläderna förstås


och vandringskjolen och gaffatejpade kängor.

Vad har du läst?
Knappt läst!

Vad har du sett?


Solnedgångsmolnen vid Alesjaure.

Vad har du jobbat med i sommar?


Ett bröllopfotojobb, två dansfotojobb, två bluesgig, en del mental förberedelse för höststarten med körerna, och mina vanliga meditationer kring livet, musiken och hur jag vill ha det. Roligaste jobbsommaren någonsin.

Vad har du längtat efter i sommar?
Någon som längtar efter att kyssa mig.

Vilken var sommarens bästa fest?


Söndagsfesten på the Spoonful är väldigt svår att slå.


Bonuspoäng för den här middagen, som kanske inte räknas som fest, men var lika rolig som en, och så otroligt välgörande för min själ.

Vilken var sommarens bästa konsert?


Duketown Slim på Twilight Blues & Fusion i Amsterdam, fy fasen vad bra.

Vilka var sommarens låtar?
Michelle Willis: It'll Rain Today, No. 4: Ikke sov, Kristian Kristensen: Kan du lære mæ?, Charli XCX: Boys, Gjermund Larsen Trio: Søstervals.

Vad har du tänkt på?


Att det inte är någon idé att oroa sig, för under tiden som går mellan nu och den förändring man oroar sig för, hinner förutsättningarna ändras, och jag utvecklas. Så när väl det där jag oroade mig för är här, har jag verktyg att hantera förändringen så mycket bättre; eller att allt har ändrats så till den grad, att jag inte ens vill att det ska förbli som det var.

På många sätt har det här påmint om som sommaren 2014; en annan sommar i mitt liv som var full av förändringar och resor och äventyr och möjligheter, nya människor och gamla starka vänskaper, utveckling och framtidstro. Men jag är äldre nu, tryggare, och ännu lyckligare. skrev jag: Att det fungerar att göra det man älskar och låta det goda komma till en. Det fungerar. Att vara öppen, oplanerad; förberedd i sin trygghet men inte genom att planera allt intill krampandets gräns. Göra det man älskar och låta det goda komma till en är mitt livsmotto och just nu är jag bättre än någonsin förut på att leva det.

Vad ska du göra om nästa sommar?


Friheten, den här att bara resa, överallt; vad underbart jag har haft det. Och: Måste fjällvandra, måste.

Vad hade du velat göra mer av?


Bada!

Har du kysst någon i sommar?
Knappt.

Hur många bröllop blev det?


Bara ett, och det var på jobb.

Ser du fram emot hösten?


Den här hösten kommer bli min lyckligaste tid.

Och här är min sommarfilm! Den är fin.



No. 4 | Ikke sov

No comments :

Post a Comment