utby och en bostadsuppdatering




Long story short: Johanna har praktik i Visby hela våren, och jag har flyttat in i högkvarteret! Sen när hon kommer tillbaka ska jag nog bo kvar (om vi fortfarande är sugna på det då), för vi vet ju att vi trivs med att bo tillsammans, men vem vet vad som händer så långt som ett halvår fram i tiden? Just nu är det i alla fall alldeles precis vad jag behövde: Ett alldeles eget hus där jag kan skrota runt helt för mig själv. Vräka mig på soffan i vardagsrummet, drälla saker omkring mig och inte behöva tänka på någon annan än mig själv efter två år av anpassning efter andra personers ordningssinne (inte för att det var något fel på andra personers ordningssinne, men det var inte som mitt).

Ett hem där jag redan vet var allting finns och som var tryggt och hemma för mig långt innan jag flyttade in, de finaste morgonpromenaderna, Trevliga Trions pysselrum och att Johanna kommer hem och bor med mig en helg i månaden, det får jag på köpet.

Amel Larrieux | For Real

No comments :

Post a Comment