vinter i visby del III



Fy fasen vad fint det är i Visby alltså?!


Men vänta nu, en sak i taget. Vi börjar lördagen med frukost. :)



"Kan jag få lite mer frihetsgudinna?"


Vi gick runt ringmuren på utsidan och allt jag såg var förtrollande.




Och jag var sjukt lycklig åt all skönhet i livet, och såg ut såhär mest hela tiden.


HUR FINA ÄR DE HÄR PERSONERNA LIKSOM?!


På väg hem köpte vi visst ännu mer bullar från Själsö bageri. Vi räknade ut sedan att vi åt bullar för 500 spänn den här helgen. Ha!



När vi hade varit hemma och ätit bullar och druckit varm choklad (igen - varför skulle man vilja ha en eftermiddag utan det, särskilt med minusgrader utanför?) - begav vi oss ut i skymningen. Vi hade ett mål.


Och målet var detta: en deep-fried mars bar. Vi såg det på Black Sheep Arms meny kvällen innan, men då hade de stängt köket. Så ja, vi blev ju tvungna att gå dit dagen efter för att testa, eller hur? Resultat: Så bisarrt. Inte jättegott. Inte äckligt heller. Bara så bisarrt!


Lisa passade på att förklara saker om whisky för David.




Sedan gick vi till Creperiet och åt middag. Min varmrättscrêpe var god, men den här flamberade med päronkonjak till efterrätt ... alltså skojarnte vad gott det var!


Och sedan avslutade jag dagen med en nattpromenad för att prata i telefon med Liam. Man tror att vi ska prata i en halvtimme eller så och sedan blir det ändå två timmar, två timmar bland dessa gränder, med snöflingor och min pojkväns röst. Det är inte ett fult liv.

Ellie Goulding | the Writer

No comments :

Post a Comment